2012. január 5., csütörtök

Egyensúly elmélet (by Kata)

Ez az elmélet az életem alapvetése, és eddig a fő művem gondolati szempontból. Szóval mint ahogyan a természetben is, úgy az élet többi területén is a valódi lényeg az egyensúlyon alapszik. Tök mindegy, hogy hol élsz, mivel foglalkozol, gazdag vagy-e vagy szegény, a leglényegesebb, a lelki békének az elérése, ha ezt megtalálod, akkor boldog ember vagy (függetlenül a párkapcsolatoktól, a gazdagságtól és a munkahelyi sikerektől). De bele lehet menni és meg lehet közelíteni pl materiális szempontból, hiszen sokan azt hiszik (lehet sokszor én is), hogy ez ez kardinális pontja az életnek... Tehát milyen életet éljek? Azt mondom, nem jó a folyamatos spórolás, mert a nagy spórolásban elfelejt az ember élni. Ugyanakkor ha nagy lábon élsz és szóród a pénzt, amellett h nem lesz pénzed, elfelejtesz örülni apróságoknak. De nézhetjük akár az emberi kapcsolatokat. Egy kapcsolatért, amiért dolgozni kell... ugyanannyit kell tenni mindegyik félnek, máskülönben a mérleg nyelve elbillen és az egyik félben kialakulnak olyan érzések, amik akár hosszútávon elviszik az egész kapcsolatot egy negatív irányban (most baráti kapcsolatokról is beszéltem). Az egyensúly tulajdonképpen a Jin-yang lényege is... bár annyira nem vagyok képben ezzel a témával, mert itt valahogy az ellentéteket is belevették, én meg azzal pont nem értek egyet. Szerintem a hasonló a hasonlót vonzza és azzal tud azonosulni, az ellentéttel  nincs egyensúly, hiszen más az értékrend. Valahol sosem értik meg egymást. Az egyensúly kellemes, harmóniát nyújt. A harmónia boldogságot. Még a táplálkozás szintjén is meg tudom ezt idealizálni, ugyanis a koplalás is, a túlzabálás is feszültséget vagy rosszullétet okoz (de minimum kövérséget). Egyébként van is ezzel kapcsolatosan egy gondolatom Csernustól. Ha kövér ember lép be az ajtón, már ránézésre tudja, hogy valami nem oké... saját szavaimmal élve, valahol valami hibádzik. Nos, azt hiszem elég példát hoztam a szemléltetésre, és azt is tudom, hogy ezt mind-mind "tudjuk", de azért néha nem elég tudni, hanem érteni is kell.

Az egész univerzum egy nagy játék színtér sorra feladatokkal, kihívásokkal, és ez egy nagy alapvetés, és ha ezzel tudsz bánni, akkor vesztes biztosan nem leszel :)

Nincsenek megjegyzések: