2013. február 20., szerda

Lincoln

Ennyire még sztem soha nem értettünk egyet film értékelésében. De ne szaladjunk ilyen gyorsan a történet végére. Kezdjük az elején. Akár jelnek is vehettük volna, h példátlan módon a film előtt félórával (foglalás nélkül) gyakorlatilag a terem legjobb helyeit sikerült magunkévá tenni. Leültünk és kezdődött a film... eltelt fél óra, de még mindig csak kezdődött a film. Én azon drukkoltam magamnak, hogy ne kalandozzanak a gondolataim mindenfelé, és olvassam már azokat a párbeszédeket. Majd ezután bekövetkezett a gondolat elkalandozásnál még rosszabb. Hirtelen elálmosodtam és még mindig nem tudtam miről szól a film :). Na jó ennyire azért nem akarok beletúlozni, hiszen a mondanivaló totál egyértelmű volt, és már a második snittből kiderült (törvényes rabszolga felszabadítás).
Aztán egyszercsak nem várt robbanás szerű fordulat és izgalom következett. Megjelent a semmiből a mostanában egyik kedvenc színészem, Joseph Gordon-Levitt. Ezáltal kicsit szűnni látszott a "ki akarok menni most azonnal" érzés, de ez sem tartott túl sokáig. Következett az izgés mozgás időszak, és egyre többet beszélgettünk Móval és Lacussal, majd Laci megszólalt (úgy a film vége előtt kicsit több mint egy órával), mostmár max fél óra van vissza... totál megnyugtató volt, és már a film is érdekesebbnek tűnt. Sőőőt, jött a tetőpont az ominózus "szavazás", ahonnan már tényleg nézhetővé vált (vagy ezek már a megszépült emlékek?), és végre vége lett. Katarzis, öröm, eufória. Szóval, kezdeném a gondolatot újra...
Ennyire még sztem soha nem értettünk egyet film értékelésében. Egyöntetűen megszavaztuk, hogy ez volt eddigi legunalmasabb film, amit láttunk ever. Iszonyat száraz, olyan mint egy Politológia előadás, nehezen emészthető és vontatott. De h mondjak pozitívumot is, a főszereplő nagyon szimpatikus és jó játékot nyújtott, és talán összességében pótolt egy töriórai mulasztást, már ami a rabszolgaság eltörlését illeti. Biográfiának szerintem egy kicsit kevés... Úgyhogy remélem senki kedvét nem szegtem, és csak én vagyok ilyen műveletlen :)

Kellemes mozizást :)

4 megjegyzés:

Laci írta...

Jó kis kritikát írtál, Kata.
Ez az összefoglaló is telitalálat:

"Spielberg Lincolnja viszont nem több egy blöffnél: egy két és fél órán keresztül tartó nagyeposzt látunk az ahhoz szükséges átfogó szemlélet és elmélyülés nélkül, ellenben telezsúfolva a hozzá szükséges, ám rendkívül sematikusan és fantáziátlanul használt összes látványbeli és hangzásbeli kellékkel. Több-kevesebb intenzitással szinte folyamatosan zúg a háttérben a zenekar, a történelmi léptékű eseményeket pedig – ahogy ez arrafelé szokás – magánéleti epizódok és érzelmek színesítik egy-egy röpke pillanatra. Mindezek persze nemhogy elrejtenék, hanem még inkább hangsúlyozzák azt az űrt, ami a kérdéskörrel kapcsolatosan Spielberg fejében tátong, akinek – a filmből legalábbis úgy tűnik – egyetlen gondolata sem volt azzal kapcsolatosan, hogy miért is akar a demokrácia történelmének egyik legfontosabb momentumáról most beszélni."

Kata írta...

hehehehe, igen :)
Egy biztos, maradandó élmény. :D

Laci írta...

Szerencsére Spielberg nem kapott érte Oscart :-)

Kata írta...

egyből én is erre kerestem rá reggel :D