2012. február 19., vasárnap

A Hatás

Nagyon érdekes tapasztalatom van tegnapról, mégpedig nem másról, maga a hatásról. Mondjuk elég vicces így (úgymond) reklámszakemerként a befolyásolásról és a hatásról tapasztalatként beszélni... de azt hiszem bele kerültem én is a "darálóba".

Hozzávalók: egy nagyon alap reklámeszköz, a sampling (termékminta) és a Word of mouth - WOM (szóbeszéd), ami köztudott, hogy a lehető leghatékonyabb reklámeszköz.

Aktivitás: Kata nézelődik a szaturnba hajsütővasat, hűtőt, tévét... olyan tárgyakat, amire a későbbiekben talán majd vágyni fog, erre átkeveredik a kávé szektorba. Ahol egy gyönyörű lány DolceGusto hostess pultban várakozik mosolyogva. 1. van kávéfőzőnk, 2. aznap 3 (!) kávén voltam túl. Leszólít a lány, hogy nem szeretném-e megkóstolni a DolceGusto kávét? Gyors, egyszerű elkészítés stb. Első gondolat: ingyen van?! Akkor igen, mindig is kíváncsi voltam rá (mit nekem, hogy már a 4. kávé lesz ma). Közben a lány pár kulcsszót is elsütött, ami az egyszerűségre, tisztaságra, pontosságra - azaz hogy mindig ugyanazt kapod, ergo elbaszhatatlan - hajazott, és h 107 HUF egy adag. Aztán a kávé nagyon ízlett!!! Szóval a vezérhangya (már) elindult. Aztán délután mentem suliba és közben smseztünk Gergoovel, akivel pont feljött ez a téma és mesélte, hogy ő vett egy Nespresso gépet. Összefüggés: mindkettőnknek nagyon ízlik, és Gergoo is elsütötte a kulcsszót, kb 107 HUF egy töltény. Nos, átértékelődött minden a fejemben. Egy nap alatt és különösebb erőszakos behatások nélkül hoztam meg a döntést, hogy tetszik a töltényes kávé, ízlik és ha veszek, akkor ilyet veszek. Hát nem zseniális a befolyásolás? És ennél nem zseniálisabb, hogy pontosan tudom milyen folyamatokon megyek keresztül és mégis belehabarodok?

1 megjegyzés:

Tóth Dávid írta...

http://www.youtube.com/watch?v=uXJ8pwdzMrY