2009. január 18., vasárnap

3 különböző könyv, azonos mondanivaló

Andrew Matthews: Hallgass a szívedre
A "Hallgass a szívedre" c. könyv életem első komolyan meghatározó könyv élménye, melyet kb 20 éves koromban éltem át. Humorosan ír le olyan összefüggéseket, melyeket tudunk h úgy van, viszont nem tudjuk miért. A könyvből nem kaptam meg a választ, de felismertem a kérdést. Ez sztem kezdetnek nem rossz, hiszen kérdés nélkül nincs szükség válaszra. Szerintem körülbelül 20 évesen kezdünk el gondolkodni, hogy mit akarunk az élettől?! Azért szerintem ez elég fogós kérdés és mikor kikerülünk a szülői burokból, hirtelen (jobb esetbe) a nyakunkba szakad... na de nem ebbe a témába szeretnék belemenni, hanem abba, hogy melyek is ezek a kérdések. Elég nehéz ezt megfogalmazni, mert inkább érezni kell és talán picit szubjektív is. A lényeg, hogy én mindig is logikai válaszokat kerestem élet történéseire, valahogy egészen pici korom óta hiszek abba, hogy nincsenek véletlenek és ha visszatekintek, mindig létezik egy logikai felépítés az életem történéseire. Ezek véletlenek? Vagy véletlenek sorozata? Vagy véletlenek véletlen sorozata? :))
És ezzel el is mondtam a 3 könyv közötti összefüggést... bakker nem így akartam, na de mindegy mivel nem vagyok egy nagy író típus, így most ez így sikeredett :)

Balogh Béla: A tudatalatti tízparancsolata
Úgy 5 év múlva egy érdekes véletlensorozat kapcsán ismét a kezembe került egy könyv. A tudatalatti tízparancsolata, már a címe is izgalmas, márha a tudatalattira gondolsz, de a könyv tartalma még inkább. Úgy is fogalmazhatnék, az első magyarázatok az előző könyvben felmerült kérdésekre. Ekkor jöttem rá, hogy mit-miért csinálok. Vicces, ösztönösen csináltam valamit, amire később tudatosan rájöttem, hogy jól csináltam ösztönösen. Ezt ha komolyabban meg akarnám magyarázni fél életpályámat le kellene írnom, de ettől most megkímélek mindenkit. Inkább csak annyi, hogy a könyvnek köszönhetően megkaptam a válaszokat, amikre vártam.

Rhonda Byrne: The secret

...és mindehhez szép befejezésképp itt egy összefoglaló mű :). A napokban olvasom, még nem értem a végére, de elmondhatom számomra egyetlen új mondat sincs benne. Tökéletes összefoglalása a 2 könyvnek. Szerintem ennél egyszerűbbre és jól emészthetőbbre már nem lehet ezt a témát megfogalmazni. És mit sugall a címe? Hogy mi a titok? A titok : azt kapsz, amit elvársz. Ennyi...

...és nagyon erősen ide kívánkozik faterom egyik szállóigéje: "Nincs lehetetlen, csak tehetetlen...", lehet ő is ismerte a titkot? ;)

1 megjegyzés:

zsutti írta...

Kedvenc idézetem apámtó, aki az ô apjától tanulta:

Nincs rossz kaja, csak eleget kell rá várni!