2018. október 15., hétfő

11. hét

Ma betöltöttem. A terheléses cukor hete van mögöttem. Fejfájás csillapodott. Herpesz ismét bujkál bennem, az első bizsergéstől nyomom a telvirant, ugyanis voltam bőrdokinál és személyesen is átbeszéltük, hogy azonnal szedni, mert a vírus ilyenkor iszonyú gyorsan osztódik, és a gyógyszer azonnal tudja stoppolni. Viszont a hét a terheléses cukorvizsgálat hete, illetve megvannak az időpontok. Október 25 az ominózus genetikai UH, okt. 27 EKG.

És hát a nagy döntések időszaka, hogy milyen vizsgálatot is szeretnénk. Van választás, kombinált teszt, integrált teszt, Nifty-teszt. Árban úgy néz ki, hogy az első kettő 20-40 000 között, a Nifty 185 000. Tulajdonképpen az összes vizsgálat a legfontosabb kromoszóma elváltozásokat vizsgálja (Down-kór, Patau-szindróma, Edward-szindróma), illetve a Nifty egy sokkal kiterjedtebb és pontosabb vizsgálat mint az előbbiek, más szisztémával, ugyanis itt anyai vérből vizsgálnak, és 99,9%-os pontosságú eredményt kapunk a végén, kiegészítve nagyon sok egyéb kromoszóma elváltozás vizsgálatával, koraszülés esély vizsgáltalával, illetve meg tudják határozni a gyerek nemét is.

Szóval nagyon sok mérlegelés után mi végül felvállaljuk ezt a vizsgálatot. Ezek nem könnyű döntések, illetve ez az a kategória, amit mindenki maga dönt el, nincs másnak joga bírálni, hogy melyiket döntöd, de mi mivel minden kockázati tényezőben benne vagyunk (35 év felettiek, vetélésen túl), így szerintem egyáltalán nem váratlan a döntés.

Dokim véleményét kikértem ez ügyben, és ő azt mondta, hogy nem szeretne befolyásolni, ugyan most felemelték a kockázati kort 35-ről 37 évre az elmúlt években, de véleménye szerint nem véletlen volt eddig az a 35.

Visszatérve terheléses cukor. Ez az a vizsgálat, amire nem kaptam háziorvostól beutalót, ugyanis ő kicsit viccesen felülbírálta a nődokimat, hogy erre még most nincs szükség, csak a huszon valahányaik héten, így én ennek tükrében mentem vissza a dokimhoz, aki be is pöccent a háziorvosra, ugyanis szó szerint azt mondta, hogy ő viszi a felelősséget, hadd döntse már ő el, hogy milyen vizsgálatok kellenek, ezenfelül benne van az orvosi protokollba, hogy 30 felett már indokolt a terheléses cukor vizsgálat az első trimeszterben. Úgyhogy felkínálta a lehetőséget, hogy házon belül is el tudják készíteni, emiatt nem szükséges még egyszer beutalóért, majd az SZTK-ban sorban állni. Így kedden el is készült. Én nagyon féltem, mivel reggeli hányingeres vagyok, hogy majd most is rosszul leszek a sok cukor bevitele után, és hát nem is tévedtem. Kb 15 perc után olyan erős hányingeres rosszullét jött rám, hogy konkrétan csapzottam az izzadságban és hát a nyálam már egybefolyt a mindennel, de végül vissza tudtam szorítani magamban. A laboros és a recis nő nagyon rendesek voltak (Mátyásföld klinikát ez úton is ajánlom továbbra is mindenkinek), kiköltöztettek a levegőre és negyedóránként jöttek megnézni, hogy vagyok, majd végül megtörtént a második vérvétel is, és az eredményeim szerint nincs inzulin problémám, jók az eredmények.

Első hivatalos kismama képem, egy picit már látszik. Majd tervezem a normális fotókat is, de 3 hónaptól, azaz 12. héttől, ha esetleg elkészülnek a genetikai dolgok.


Ma voltam védőnőnél, 57,9 kg-os vagyok. Ezennel 4 kilót felszedtem. Az első trimeszterben 3 klió az átlagos, úgyhogy vehetem intő jelnek, és annak is veszem. Védőnő prognosztizálta már előre a terhes diabéteszt, úgyhogy innentől kezdve kicsit kevésbé fogom magamnak megengedni, hogy azt egyek, amit kívánok, hízékony lettem, azt hiszem... hiányzik a futás, más ez az életmód így.

Nincsenek megjegyzések: