2018. május 25., péntek

2 hét egészség

Intenzívebb futásaimat már elkezdtem korábban, de a táplálkozásra most két hete figyelek (ismét). Tök durva, hogy milyen változások tudnak létre jönni, már két hét alatt. Mikor intenzívebben figyelek magamra/egészségemre, olyankor erősen figyelem a változásokat is. A fehér liszt alapú szénhidrát, a cukor és a tejtermékek teljes elhagyása nagyon gyorsan érződik. És nemcsak a kilók fogyatkozásában, hanem a bőr minőségében is. Érezhetően hidratáltabb a bőr. Kevesebb a ránc, rugalmasabb a bőr, kevesebb a pattanás/mitesszer. Sőt sztem az arcbőr homogénebbé válik, tehát bőrpírok eltűnnek. A tapintása puhább. Ugyanezt érzem a dekoltázson, de még a hasamon is. Mivel most súlyvesztés is van nálam és már nem vagyok 20 éves, így ez nem utolsó szempont. Ilyenkor érzem a vitalitást. Őszintén szólva mikor 55 kiló vagyok olyankor az önbizalmam is iszonyat gyorsan csökken. Én az a fajta vagyok, aki nagyon gyorsan elkezdi takargatni a testét, hasát lazább ruhákkal, így ugyan nem látszik a többlet, de érzem, és az önbizalmi érzés változik akaratlan. Ezért dolgozom vele, na meg mert ezt mindig hosszú távú munkának (szándékos ez a szó) érzem, mert igazán szerintem nem is most érződik, hanem 10-15 év múlva, akkor már igenis számítani fog az a 6 év futás, amit eddig beletettem. Az én testem nem olyan erős, már ami az immunrendszert illeti. Nem szoktam beteg lenni (a candidán kívül), viszont tudom, hogy ez azért van, mert kiegyensúlyozottan táplálom vitaminokat és sportolok időről időre. Az itthoni munka máskülönben szerintem nagyon meglátszana. Persze ezekhez erő kell, meg kitartás, amit nem mondom, hogy könnyű kifejteni. Én szerencsés vagyok, mert ez erő nálam belülről jön. Erősen tudok fókuszálni bizonyos dolgokra, ez egy adottság, szerintem nálam ezen múlik minden, amit eddig elértem, és a folyamatos sporthoz is ez kell. Ettől független megeröltető, és sok a holtpont. Egyébként pont hétvégén futás közben gondolkodtam rajta, hogy néha nagyon nehéz elindulni, de ha nem csinálnám, hiányozna. Ugyanis olyankor közel vagyok a természethez is, ami szintén lételemem.

Nincsenek megjegyzések: