2016. június 11., szombat

Az instant megoldások korát éljük!

Erre is ma jöttem rá, miközben egy postot olvastam egy blogban. Kicsit most küldetésemnek érzem ezt a témakört, mert egyébként munkámban is fontos, na meg egyébként is van az ösztönös érdeklődés bennem, de ezt ugye már többször taglaltam. Ma egy számomra teljesen ismeretlen lány divatblogját olvastam, ahol egy 30 napos gardrobe kihívásba csatlakozott (amit egyébként egy barátnőm indított). Önmagában a gardrobe kihívás szerintem jó móka, de a képek között észrevettem egy postot az ő sajátos gondolataival. Nagyon jól indult a postja. Teljesen felvázolta a szerintem is létező jelenséget korunk érzéseiről. Tisztán láttam, hogy ő nem érti miért van, de érzi, és ugyanazokat a belső gondolatokat érzi. És itt jött a fordulat, amitől a végén még az ideg is elkapott. Hogyan lehet ilyen jól induló (érett?) postot, így elkúrni. Megoldási javaslatokat adott. Amik idézem így hangzottak:

"
#1 Beleírsz a telefonodba néhány pozitív gondolatot, és beállítod az emlékeztetőt napi ismétlődéssel. 
#2 Cetliket ragasztasz fel a szobádba, valamint magadnál tartasz egy jegyzetfüzetet és teleírod inspiráló gondolatokkal. 
#3 Minden nap olvasol egy pozitív könyvből legalább néhány oldalt. 
#4 Az irodádat és szobádat úgy rendezed be, hogy bárhova nézel, szép, igényes legyen. Vigyél be virágot, lényeg, hogy tetsszen neked! 
#5 Hallgass olyan zenét, amely ellazít, miközben esténként 10 mondatot írsz arról, hogy mit szeretnél elérni az életben. 
#6 Amikor teheted (esténként vagy hétvégén) foglalkozz magaddal. Olvass újságot, napozz, sétálj, biciklizz, vásárolj, akármi.
"

Satöbbi. Instant megoldások. És ez a gond. Erről beszéltem pár postommal ezelőtt, hogy felületesebb ez a korosztály. Ez csak egy tüneti kezelés, mint amikor beveszek a fogfájásomra egy cataflamot, megszünteti a fájdalmat (egy ideig), de valójában a probléma ugyanúgy ott van.
Véleményem (és tapasztalatom) szerint az igazi eredményhez munka kell. Legyen bármiről is szó. Ha te az életedben igazi változást akarsz, akkor nem elég pár cetli a tükrödön, hanem tényleg akarni kell, és csinálni. És itt jegyezném meg, azt hiszem a legjobban azok az emberek basszák ki a biszotsítékot, akik csak kivenni akarnak az életből, de semmit nem tesznek bele (mert hát ők megérdemlik) és másokra közben végig irigyek.

Nincsenek megjegyzések: