2010. július 28., szerda

Miért szertem a multit?

Aki ismer, az tudja, hogy viszonylag vitakerülő ember vagyok, főként hivatalos ügyekben, így a következő történetem kijelenthetem, nem a kekeckedésem eredménye. Előzmény: Az Ogilvys pályafutásom után, némi kitérőt követően elmentem egy kicsi, magyar ügynökséghez dolgozni (melyet inkább nem is ügynökségnek, hanem grafikai stúdiónak mondanék), ahol már így utólag elmondhatom, hogy a bejelentésem is számomra a lehető legelőnytelenebbül ment végbe... majdnemcsak minimálbér pffff. Ez jelentős hátránnyal jár, főleg ha az embert lapátra teszik... bár nem is, ha jobban belegondolok akkor is, ha esetleg nem teszik lapátra és nyugdíjig itt sikeredik dolgozni... na mindegy száz szónak is egy a vége... szóval abba a helyzetbe kerültem, hogy nem hosszabbítottak szerződést, és a próbaidőm uccsó napján utcára kerültem. Így a pszichés/lelki fáradságomra és kimerültségemre hivatkozva tulajdonképp jogosult lettem passzív táppénzre, amivel éltem is. Eddig azt hiszem semmi különleges nincs a történetben. Hanem ami ezután következett. A táppénzes papír beküldése után jött vissza egy levél, hogy további adatokra lenne szükség a munkáltatótól. Na én fogtam magam és bementem a volt munkáltatómhoz a keresett adatokért, aki kijelentette, hogy nem áll módjában segíteni, mert a könyvelő szabadságon van és egyébként is ez az ügy nem tartozik rá. Hát kössz gondoltam magamban. Kaptam egy hosszú kérdőívet, melyet már eleve egy könyvelő segítségével tudtam meg, hogy a munkáltatónak kell kitölteni, de a munkáltató meg egy alázó ürüggyel lepattint... akkor most hogyan tovább? Visszajöttünk a könyvelőhöz - az összes rendelkezésemre álló adatommal - és kitöltöttük, amennyire tudtuk. majd csatoltam egy levelet, ahol közöltem a TB-vel, hogy a munkáltatóm milyen ürügyre hivatkozva nem teljesítette a segítségnyújtást. Most úgy állok, nem tudom mi lesz az ügyből. Nekem azért nem kevés pénz forog kockán... ha jól sejtem a tavalyi egész éves fizetésem egy tizenkettedének a 60%-a, ami ha a tavalyi bruttómat nézem, nem kevés. Az igazságérzetemet nagyon bántja, hogy mennyit kell futkosni ezekért az információkért és zavar, hogy a volt munkáltatóm milyen szinten telibe leszarja. Pedig sztem ha az ügy kiforr talán még meg is ütheti ezzel a bokáját... Ilyen a multinál nincsen. Profibb és tisztább a rendszer. A munkavállaló nyugodtabban aludhat és talán ha megéri a nyugdíj korhatárt, még nyugdíjat is fog kapni...

2 megjegyzés:

Gergely írta...

Sajnos nálunk is ez van, de sok választási lehetőség nincs nekem ezügyben..:(

Dorothy írta...

Kitartás szivem!!!
Már kell, hogy lásd a fényt...vagy ha mást nem, tudnod kell hol tudsz gyertyát gyújtani!!!
Megoldod, mert ügyi vagy, igen, tudom, hogy nem neked kell, de okos leszel, majd meglátod!!!