2018. március 30., péntek

Politika?

Úgy kezdem, hogy nem akarok politizálni... de...

Nem vagyok egy politikai szakértő, nem mondom, hogy követem szervesen, közel sem látom át a helyzeteket elemzői szinten, így maximum csak rátippelni tudok, illetve a médiumok által gerjesztett dolgokra tudok hagyatkozni, mint amúgy sokan mások, akik ugyanezt vagy beismerik, vagy nem. Nem célom másokat bírálni, hiszen azt sem tudnám kire gondoljak, miközben írom, inkább csak saját magam gondolatait és tapasztalatait szeretném összegezni.
Mi legtöbb esetben, mikor (instant módon) híreket szívunk magunkba a Hír TV-t és a közmédiát szoktuk nézni. Én kifejezetten szeretem a reggeli beszélgetős műsorokat, meg Kálmán Olgát is este, bár teljes mértékig ellentétes az álláspontja az enyémmel. Visszaemlékezve még az előző rendszert is tapasztaltam, ahol volt egy gazdasági válságunk, durva leépítések, egy 20 milliárd eurós IMF hitel, és én magam is elveszítettem az állásom. Innen indulok, és amit látok, hogy ezt a szar világot örökölte meg a jelenlegi rendszer, és itt vagyunk most IMF hitel nélkül (aminek persze volt ára), állami deviza adósság 50%-ról lement 22%-ra (szemléletesség kedvéért 2022-re 10% körüli állapot van prognosztizálva), van egy rakás EU-s vidékfejlesztési pályázat (az ismeretségemből van olyan aki így sok milliót nyert vállalkozás indításhoz), van a CSOK, van a családi adókedvezmény (ami szintén a GYED/GYES alatt szemmel látható, és kifejezetten a dolgozókat támogatja, nem a segélyre pályázókat), szintén nagycsaládosoknak diákhitel hitel valamilyen mértékű elengedése. Persze ez így nem minden (meg kicsit felszínes), csak ami nagyon hirtelen eszembe jutott. Ezen felül én egyet tapasztalok, de azt erősen, hogy jobban élünk és emiatt hálás vagyok. Vidéket nem látom őszintén szólva ilyen mértékben, de itt Pesten nincsen olyan rossz helyzet, az embereknek marad tartalék (már aki gondol rá). Szóval mi a gond? Az, hogy lopnak? Ha a másik párt kerül oda, ő tuti nem fog? Hogy a nagy közbeszerzési pályázatokat irányítottan nyerik? Igen, ez gond, én is így látom, de mint magánembert ez engem eddig azt hiszem nem érintett, a családi támogatások viszont igen (remélhetőleg). Nekem nincs okom a váltásra, én egy elégedett ember vagyok, mióta élek most látom a legjobb körülményeket, miért kellene ezt megkockáztatnom? ...Így gondolom most, aztán persze ez változhat bármikor, meg persze lehet nem jól látom, de ez a pillanatnyi álláspontom.
Ezenkívül állampapír párti vagyok. Babakötvény párti vagyok. Nem mindegy mivel indul majd 18 évesen a (majdani) gyermekem, aztán persze lehet elszórja, de akkor is az már az övé, ha nekem lett volna egy ilyen kis kapott tartalékom akkor a lakáspiac válságát tökéletesen meglovagolhattam volna és a lakáson keresztül vagyonosodtam volna. Nem volt. Vagy ahogy egyik barátom mondaná: "ha öreganyámnak kereke lett volna, elgurult volna".

Nincsenek megjegyzések: