Új óvodánkban indulnak lassan a szakkörök, és a pedagógiai foglalkozások is, így minden gyermeket felmérnek, hogy hol tart, van-e szüksége logopédiára stb. Marcinál ugye előzményeiből kifolyólag évvesztesnek van kezelve, ami bürökratikusan egyébként még egy külön felvonás lesz. Tegnap Zsoltit behívta a fejlesztő pedagógus, hogy Marci is részt vett ezen az állapotfelmérésen, és hááát iskolaérett. Erre mondom én, hogy persze jó matekból, szépen tud rajzolni számokat, betűket, de ez ne tévesszen meg senkit, hiszen szociálisan, mozgásban, koncentrációban még ráfér egy év. Erre mondja Zsolti, hogy a fejlesztő pedagógus direkt hozzátette, hogy koncentrációban is jól megfelelt a gyerek, 45 percet szépen végig csinált, szóval lassan elfogynak az érvek :)
Így el kellett kezdenem gondolkodni (ismét), hogy akkor most mi lesz a jó megoldás? Tavaly ilyenkor még a koncentrációja 20-25 perc után szétesett, de aztán rájöttem, hogy a Kis Zseninek is valszeg van ez a pozitív hatása, illetve annyi fejlesztést kap útközben a gyerek, hogy teljesen kinőtte az elmaradásait. Így most lassan ott tartunk, ha nem kezdi jövőre el az iskolát, akkor majd unatkozni fog az első osztályban. Na de most jön a "VISZONT". Én úgy gondolom, hogy nem az első osztály kellene legyen a célpontunk, hogy majd ott unatkozik. Látom iskolarendszerben a gyerekem, hiszen a Kis Zseniben 3x tol le hetente 45 percet egymás után, hanem az összképet kell nézni, és nemcsak első osztály van, hanem lesz majd a felső tagozat is, ahol dinamikusan nehezedik az oktatás, és összességében én úgy látom, hogy az évveszteség akkor már évnyereség lesz. Addig meg lesz az oviban plusz egy év, amit kimaxolhatunk fejlesztésben. Ma kezdi pl az úszást, nagyfiam kis motyóval ment, az úszó dolgait vitte magával, láttam h nagyfiúnak érzi magát, és büszke rá. Holnap Kis Zseni, pénteken elvileg kerekítő foglalkozás, és október elején indul a hétfői labdajátékok. Angolt végül nagy lamentálások utána idén elengedjük. Jövőre viszont lehet kezdeni, szerintem a labdajátékok helyett. Aztán iskolában már más terveim vannak, egyrészt lesz továbbra is Kis Zseni (mert azt 3 évig tervezzük, hogy meglegyen az osztás-szorzás is), másrészt ott már az angol mellett szeretném zongorára beíratni. Állítólag brutál fejleszti az agyat, illetve ezt saját tapasztalatból mondom, hogy a zene mentálisan és lelkileg is sokat ad. Voltunk a zene- és sportágválasztó rendezvényen két hete, és ott egyértelműen kidomborodott, hogy Marcit is a zongora érdekli a hangszerek közül.
Feldokumentálok pár kis alkotását a napokból... 5 évesen ezek:
duplázódások, játéktervezés |
Kis Zseni házi feladat |
Esti gyakorlatok saját magának |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése