2018. július 2., hétfő

Fogszabályzó 35 évesen?

Na megtörtént a fogászkodás. A jó hír, hogy továbbra sincsen lyukas fogam, immáron 20 éves korom óta (leszámítva a bölcsességfogat, ami a bőr alatt romlott meg még évekkel ezelőtt, emiatt is kellett a bőrt eltávolítani fölötte, mert éppencsak egy fogcsúcs állt ki). Szóval minden fog ép, egy kicsi fogkő van csak a fogaimon, az is csak belül lent, úgyhogy azt a következő alkalommal el is távolítják.
Viszont így is sokkoló hírrel indult a húzás része, ugyanis nem 2 bölcsességfogat kell eltávolítani, hanem mind a 4-et. A felső kettő adott, hiszen vízszintesen állnak, effektíve funkció nélkül, csak roncsolják a többit, illetve tolják előre a fogsort. Viszont a panoráma képen sajnos látszott, hogy a lenti fogakkal sem oké a helyzet. Az egyik látszólag olyan mintha nem is lenne, viszont sajnos ott van a bőr alatt mélyen, a gyökere alácsúszik ferdén a rendes fogaim alá, így azt nemcsak távolítani kell, hanem szájsebészetileg fel kell tárni, hogy egyáltalán hozzáférhető legyen. Ezt a fogamat nem fogom veszteségként megélni, hiszen fizikailag sosem láttam :). A 4. bölcsesség fogam sajnálom nagyon, mert arról pár éve szedték le a bőrt, és bár tömött, de jelen van. Ezzel a fogammal az a baj, hogy  túlzsúfolja az állkapcsom, és nincs hely, ezáltal a fogaim meg is indultak előre. Elöl sajnos már a fogaim kellőképpen össze torlódtak, aminek következtében folyamatosan koptatja az egyik alsó metsző fogam a felsőt.

Így mikor túljutottam a sokkon, rá kellett jönnöm, hogy most átgondolhatom, hogy mit kezdjek, feccöljek-e erre energiát, pénzt, vagy hagyjam az egészet, ugyanis a húzások után fogszabályzóra van szükség... igen, állandó fogszabályzó. Viszont ez az a dolog, amit utólag egyetlen ember sem bán meg az életében... és még hosszú az élet (remélhetőleg), szóval érzem, megéri.

Úgyhogy a lényeg a lényeg... belevágok.

Maga foghúzás élménye brutális volt, egy csapásra megértettem miért félnek az emberek a fogorvosoktól. Én miközben cibálták sírtam, nem a fájdalomtól, hanem mert sajnáltam őket, hiszen ép fogak, és még eddig egyetlen fogam sem hiányzott SOHA. De a fogdokinő azzal vigasztalt, hogy egy percig se sajnáljam, mert ezek a fogak bosszút állnak hosszútávon, illetve neki is hiányzik az összes bölcsességfoga... sőt azt mondja a nők nagy részének kicsi az állkapcsa, így a fogak elkezdenek torlódni a bölcsességfogak miatt. Úgyhogy kábé ez a vigaszom, és én most elhatároztam, hogy sosem volt szép fogsorom, de még lehet, és ezt az esélyt én most megadom.

Nincsenek megjegyzések: