2019. január 14., hétfő

24. hét, ami 25. lett

Kisbabám aktívabb, mint valaha. Ha elkezdek hozzá beszélni vagy énekelni, akkor tutira feléled, de akkor is, ha éjszaka hirtelen mozdulok, vagy éppen úgy fordulok, hogy az neki nem jó. De azt hiszem akkor is aktívvá válik, ha csokit eszem, vagy éppen ebéd után, mikor nálam beáll a kajakóma :)

Az éjszakai alvás kezd egyre nehezebb lenni. Ezen a héten kezdem először azt érezni, hogy tényleg teher, mármint kezd nehezebb lenni a hajolgatás, beöltözni és pl postára menni. Azt hiszem eljött az idő, hogy valami tornát be kell iktatnom. Eddig próbáltam hétvégénete egy-egy hosszú sétát beiktatni Zsoltival, de már ez kevésnek bizonyul. Éjszaka néha alig találom meg azt a pózt, amiben tudok húzódás nélkül pihenni, illetve úgy kelek fel kb mint egy hordó. Van súlya a picinek, ezt már akkor is érzem mikor oldalra fordulok és ő elcsúszik abba az irányba.

Vitaminokat most kezdtem megint kicsit tudatosabban, illetve emeltebb arányban, mert most olvasom, hogy a kalcium és vas egyre inkább kezd majd fogyatkozni, na meg persze atom tél van, tehát D-vitamin is meg C-vitamint is tolni kell. Továbbra is félek az influenzától, láztól, de egyelőre még mindig szerencsésen elkerült.

Megjártam védőnői túrát, túlvagyok a 10 kiló hízáson, 64,7 kg. És nem tudom mitől, mert egyáltalán nem eszem sokat. Most azt is olvastam, hogy a vékonyabb testalkatúak azért is híznak többet, mert nagy mennyiségű víz is megtapad. Nem tudom, de pl azt hallottam, hogy a Kasza Tibiné, aki nagyon vékonykán indult, ő 20 kilót szedett fel és szülés után nagyjából az egész lement... nah kíváncsi leszek, erre persze nem számítok.

Babukám ismét elmenekült védőnő elől. 3x is pozíciót váltott míg végre be tudta mérni a kis szívét. Kifejezetten utálom ezt a dopplerezést védőnőnél. Nem érzem, hogy lenne haszna, mert nődoki is csekkolja, meg a genetikain is nézik, csak ez az őskövület szurony megijeszti szegény babát. Most először úgy éreztem, hogy nagyon megijedhetett, ha ennyire menekült előle, hazaértem betettem neki egy kis nyugis zenét, meg megsimiztem a hasam és beszéltem neki... sajnos ennél többet nem tudok még tenni. 155 volt a pulzusa (átlagosan 144 körül szokott lenni).

Aztán vizeletem ismét rendben volt, nem volt cukor ürítés, úgyhogy bízom benne, hogy a terhelésest is esetleg megúszhatom, de persze félek tőle, hogy nem.

Itt már látszik mekkorákat tud rúgni :)


Ezen felül voltam nődokinál, aki megnézett mindent rendesen, szépen zárt a méhszájam, Cg: 3000. Ez azt jelenti, hogy a méhszáj vastagsága is rendben van (3 cm), nincsenek koraszülési veszélyek (ezt az utolsó 3 érték mutatja, aminél ha mindhárom pl 3111, akkor teljesesn nyitott méhszáj lenne). Manóka viszont a méretei alapján megint csak azt mutatja, hogy április végén érkezik (így hirtelen 25. hetes lettem), pedig most mondta is a doki, hogy szűken mérte, mert neki sem mindegy, hogy melyik hét lesz az a hét. 720 grammos már a picikém, szóval nem pici baba már ő. Jah, és már irányba fordult, fejjel van lefelé :)

Megvettük az első babuci rucikat, meg egy nagyon fontos "item"-et, a bébiőrt. Mivel utóbbit Rencsi barátnőm a mai napig használja 3,5 éves kislányánál, így ezt fontosnak éreztem, hogy kicsit komolyabb legyen, így kamerás lett.



Jövőhéten genetikai UH ismét, és megvannak a beutalók a laborra + terheléses cukorra, nődoki legközelebbi csekkolás 4 hét múlva.

Nincsenek megjegyzések: