2019. január 30., szerda

ÉrtékREND

Hat rám sokminden és van is rá fogékonyságom, hogy gondolkodjak róla. Változom. Mostanában nagyon sokat. Azt hiszem mostanában jön néha az a pillanat, mikor elkezdem megérteni azokat a tanítókat, akik puritán életet élnek és mégis boldogok. Most mikor házasodni készülök kezdek rájönni, hogy pl nem is olyan fontos már nekem, hogy pazar esküvőm legyen, mert nem hiszem, hogy az okozná a boldogságom, hanem az, hogy mit érzek a hozzátartozóim iránt, magam iránt, barátaim iránt. Ez egy olyan megkönnyebbülés, mint mikor a depressziós megszabadul a szorongásaitól. Szinte könnyebb lesz lekileg/fizikailag. Én ugyanezt érzem a társadalmi elvárások iránt. Hogy megkönnyebbülés átértékelődni, és hogy a végső konklúzióm, hogy szeretet van a szívemben, és boldog vagyok őszintén. Vannak persze céljaim, hajaj sok is. Legtöbb esetben gyermekkorra visszatekintő vágyak, újra házban élni, családban gyerekkel, főzni, minőségi időt együtt azokkal, akiket a legjobban szeretek, önállónak lenni. Ennek előfeltétele a pénz, aminek meg előfeltétele a sok munka, de érzem, hogy elérem. A lényegi dolgok már nálam vannak. Volt mikor csak dolgoztam és abban hittem, hogy talán egyszer majd ez is megtörténhet, de már nálam van. Sajnos történtek a környezetemben olyan meghatározó események, amik segítenek a rádöbbentésben, hogy szép életünk van és egyensúly van. Ez az egyensúly egy lelki állapot, amihez nem elég a pénz, kell az emberi tényező, kell hogy a saját elméddel ne fertőzd magad. Mert ha ezt teszed, hiába kapsz újra és újra tiszta lapot, ugyanúgy eltévedsz. Csak egy példa: ismerek embereket, akik irigységgel fertőzik magukat, de valójában azt hiszem az is csak egy tünet. Nem mindig pl maga az irigység a valódi probléma. Hanem az lelkiegyensúly hiánya. De ez tényleg szerintem nagyon sok tagból álló egyenlet, így tehát szerintem a belső harmóniát nagyon kevesen találják meg, mert az egyenlethez tartozó sok tagnak nehéz egyszerre birtokában lenni.

Most egyelőre azt érzem,  hogy lelkileg sok mindent megtaláltam és hálás vagyok ezért. Felértékelődtek azok az értékek, amiről régebben csak beszéltem, hogy fontosak, mint tisztelet, becsület, család, egymás iránti figyelem. Ha belül rendben vagy, az látszik, érzik az emberek, vonzódnak hozzád. A környezeted, a gyermeked egy örök tükör, csak látnod kell benne magadat és észrevenni, ha nem azt látod, mint amit szeretnél.

Nincsenek megjegyzések: